יום חמישי, 18 בספטמבר 2014

כל בעל עסק או מנהל אתר מעוניין להיות ראשון בגוגל


כל בעל עסק או מנהל אתר רוצה להיות ראשון בגוגל. תעשייה שלמה של ׳קידום אתרים׳ מתקיימת ומתפרנסת בכבוד מהשאיפה הזו, ואם אתם מנהלים אתר אינטרנט - וודאי כבר למדתם משהו בנושא על בשרכם. אבל גוגל, מצידם, מצויים במירוץ תמידי נגד הזמן ולפעמים נראה שגם נגד המקדמים. הם משנים ללא הרף ומשכללים את האלגוריתם שלהם, כך שלא יוכלו ׳לעבוד עליו׳.

לקראת השנה העברית החדשה סיכמנו בשבילכם את מה שנכון ועובד היום בקידום אתרים, לעומת מה שפסול ועלול לפגוע במיקום האתר שלכם בתוצאות בגוגל.



1. החלפת קישורים
קיבלתם הודעה ממישהו שאתם לא מכירים עם הצעה להחליף קישורים בין האתרים שלכם? תן קישור לאתר שלי באתר שלך ואני אתן לך בשלי? זה כנראה לא כדאי.
למה קישורים? כי האלגוריתם של גוגל עבד (בעבר) בצורה שבה ככל שיש יותר קישורים לאתר כלשהו - משמע שהאתר חשוב וכדאי לדרגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. אז כולם השקיעו רבות בהשגת קישורים לאתר שלהם, בכל מחיר וכמה שיותר. חברות קידום אתרים נהגו לבנות אתרים שלמים (חוות קישורים) שכל מטרתם הוא יצירת קישורים חדשים לאתרים שהם מקדמים.
גוגל לא טיפשים ומהר מאוד הבינו שזה לא יעבוד. הם פיתחו אינסוף שכלולים לאלגוריתם שמטרתם לזהות את איכות הקישורים שמפנים לאתר ולנתח אותם לעומק. היום המצב הוא שאם יש לאתר שלכם המון המון קישורים מאתרים סתמיים - יש סיכוי טוב שדירוג האתר שלכם ייפגע.
העניין הזה גרם לצמיחת תופעה מטרידה של ׳קידום שלילי׳, בו השיטה היא לפזר קישורים רבים לאתרי מתחרים במטרה לפגוע בקידום שלהם.
מה כן עובד: קישורים טבעיים לאתר - צרו קישורים לאתר שלכם מרשתות חברתיות, מאייטמים תקשורתיים (קישור אחד מ-ynet או אתר מכובד אחר יעשה עבודה נהדרת). כי אם אין לאתר שלכם קישורים כלשהם ברשת - זה אומר שהוא לא מעניין אף אחד וכנראה לא רלבנטי.
חשוב שלאתר שלכם יהיו קישורים ברחבי הרשת, אך לא קישורים מכל אתר, ולא בכוח.


2. הרבה מילות מפתח ב-meta data

היה היה פעם באתרי אינטרנט שדה שנקרא meta-keywords. מטרתו לתאר לרובוטים של גוגל מה הנושא של כל דף באתר (הרובוטים, או ׳בוטים׳ סורקים את האתרים ברשת לשם יצירת האינדקס של מנוע החיפוש). בכל מערכת ניהול אתרים נהגו לשים שדה כזה, שבו בעלי אתרים היו דוחסים רשימות מכולת של מילות מפתח בתקווה שזה יועיל לקידום האתר.
כבר לפני שנים גוגל פרסמו הודעה רשמית שהם אינם בודקים כלל את שדה המילות מפתח (meta keywords), ואינם מתחשבים בו בדירוג האתרים בתוצאות. אם יש לכם רשימות של מילים ב׳מטה דטה׳ של האתר - זה בטח לא מועיל לקידום שלכם. להיפך.

מה כן עובד: שימוש סביר ומושכל במילות מפתח. הכי חשוב להבין שאם צירוף מילים כלשהו לא מופיע ולא כתוב בשום מקום באתר שלכם - סביר להניח שגוגל לא יציגו את האתר כשאנשים יחפשו את צירוף המילים הזה.
אם אתם רוצים שהאתר שלכם יעלה כשמחפשים ׳בלונים ליום הולדת׳ - צריך שיהיה לכל הפחות דף באתר שלכם עם כותרת המכילה את המילים הללו ותוכן אמיתי שיועיל לאנשים שמחפשים את הבלונים שלכם.

3. מאמרים למטרות קידום

הכוונה למאמרים עמוסי מילות מפתח שאין להם ערך חוץ מדחיפת המילים בתוכם, כמו שחברות קידום אתרים ממליצות לייצר. כולנו מכירים אתרי אינטרנט עם טקסטים כאלה:
רוצים בלונים ליומולדת? אצלנו תמצאו בלונים ליומולדת! בלונים בכל מיני צבעים ליומולדת מלאה בלונים מנופחים! כל בלון יומולדת הוא בלון יום הולדת לימי ההולדת השמחים שלכם! יש לנו בלון אדום ליום הולדת, בלון כחול ליומהולדת, ואפילו אם תרצה בלונים בצבע סגול ליום ההולדת שלך. קנו בלונים ליום הולדת.
אז לא. לא כדאי לכתוב שום טקסטים כאלה למטרות קידום. את הטקסטים באתר כותבים בשביל האנשים שיבקרו בו, לא בשביל מנועי חיפוש.

5. מה עובד בימינו ויועיל לקידום האתר שלכם בגוגל:

1. חוויית משתמש טובה (אתר ברור ומעודכן תמיד, נגישות במכשירים סלולריים).
2. שימוש נכון והגיוני במילות מפתח
3. סיגנאלים חברתיים (מספר הלייקים והשיתופים לדפי האתר ברשתות החברתיות השונות).
4. תוכן איכותי, מקורי ומועיל.

לעוד כתבות ישירות לפייסבוק שלכם ... לחצו לנו
לייק



עבודת קידום אתרים מחייבת אותנו לעבוד במדיומים ואתרים רבים ברשת במקביל. ככל שנשווק ונקדם את האתר שלנו
במוקדים רבים יותר ברשת – כך הוא יזכה לקרדיט גדול יותר מגוגל ויתקדם יותר בתוצאות החיפוש.
אנחנו בקבוצה רוצים לפרגן ולעזור לקדם ככלל עסק קטן כגדול....
יש לכם אתר ? רוצים לקדם ? הצטרפו לקבוצה בקישור
 


הקליקו כאן לקבוצת קידום אתרים ויוטיוב ברשת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה